gabsew.blogg.se

Sy, symaksiner, tyg

Sömnads- och inspirationshelg

Publicerad 2015-07-28 16:11:52 i Allmänt,

Rensade telefonen från bilder och hittade bilder från förra årets Sömnads- och inspirationshelg. Gick då en kurs för Mikael Svensson. Vi använde bl. a. angelafibrer och tomma Kalle Kaviartuber och sydde med/på. Jättekul att se hur fibrerna ändrade färg och struktur med hjälp av ett strykjärn och dess värme. Att sy på Kalles Kaviartuben blev ju lite skräckblandad förtjusning - vill vara lite aktsam om symaskinen men samtidigt testa om detta gick. Det gick alldeles utmärk!
 
I november är det dags igen för Sömnads- och inspirationshelg, ser verkligen fram emot det. En del kurser blev fort fulla och jag är glad att jag kom med på mitt förstahandsval. Kanske, kanske anmäler jag mig till en till...???

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela