gabsew.blogg.se

Sy, symaksiner, tyg

Broderidags igen

Publicerad 2016-04-17 19:58:17 i Allmänt,

Hittade för ett tag sedan broderier till t. ex vinpåsar på Urban threads. Lite strykning återstår, klippa trådar och skölja bort det vattenlösliga underlägget återstår också...det kan jag göra en annan dag. Att se när broderierna "målas fram" av maskinen är som en vuxenmålarbok - så avstressande.  Idag satt jag dock inte hela tiden och tittade.
Vad härligt det är att köra med alla tre maskinerna på en gång, tur att jag inte bytte in min gamla pfaff när jag köpte en ny - hur kunde jag tänka tanken?? När den nya broderar måste jag ju ha någon annan att sy på - det rådet får jag tacka min återförsäljare för! Å så har jag ju min fantastiska overlook också....men varför hälla kaffe över broderiet när jag skulle klippa trådar??
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela